juneochrebo

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Emilia Krantz - 2 april 2012 21:19

Hej, hej... natten igår vart förskräcklig, jag som trodde jag skulle få slippa sömnlösa och HEMSKA nätter. Hur kune allt bli så fel på så kort stund. Amanda och jag har pratat hela dagen om att kanske sköpa han. Vi har klurat ut bra och billiga sätt att göra det på, nu ska vi bara ta reda på några få saker till och så får vi se hur det går med det. Men jag är ändå rädd och orolig som in i helvete för att Sanna ska ta han...


innan jag hade han och bara red lektion och bortsade o.s.v så kände jag mig fängslad och helt borta när hon skulle ha honom. Det var som om han var på en annan planet fast det att jag träffade han hela tiden. Och när hon började ha hand om han så ställde jag mig i hagen efter en underbar hoppträning på han och grät i hans man, dagen efter skulle Sanna ta över han och jag skulle bli förlorad. Efter det fick jag tårar i ögonen så fort jag såg hon och han tsm... an ni då förstå hur pass glad jag blev när jag fick ha honom... han har hjälpt mig igenom så mycket... när jag tänker på Rebo så tänker jag på en låt som Sofijah gjort 


Det finaste jag vet:

Korta ord blir långa när jag säger att jag älskar dig för allting som du är och du tog mig på fötter igen. Tre ord och jag faller direkt, du och jag, det bästa som har hänt. Se mig i ögonen, jag förstår nu, jag vet att vi båda två vill behålla't i en evighet förlåt mig, om jag tvekar i bland. Men jag lovar att bättre mej precis som jag har sagt. Och känner du dig ensam är du aldrig till besvär, för när du behöver mejj kommer jag redan vara där. En bra vän som fanns där ifrån början, du förlät mina fel och tog bort den onda slöjan. För när alla andra svek, v'a det du som stod kvar, berättade för mejj, hur värdefull jag var. Du är stjärnan som föll, i från himlen ner till jorden utan dig vore jag braa en av miljoner.


Håll hårt i min hand när änglarna faller, säg ingenting bara håll mig i handen. Duu är det finaste jag vet, det finaste jag veet....


Tyo något sådan är en vers + refreng. Och hon rappar ju ;) kan själv några låtar av henne utantill. 

Red ju även Rebo idag! Han var så himmla fin, han gick i "form" redan från början men så så gick han bara med huvvudet. Mina lövningar gedde resultat och han trampade fin fint under sig och gick skänkelvikningar och fattade fin fint galopp. Amanda var med hela tiden <3


Men rebo var så underbar, jag vill ha honom... jag klarar knappt av att tänka på att hon också kanske ska ha honom.. åhh vad ska jag göra? Hon har ju Jenny-stallet och det var ju hon som valde att sluta på Rebo. Jag vet ingenting längre, varför fick inte saker va som dom var, jag fick ju äntligen lust att kämpa vidare och så händer detta...


Men här kommer bilderna från frammskrittningen ;) Haha nr jag började jobba honom :P  

han är så söt. Men på andra vilder försökte han sticka åt höger och därför ser det ut som att jag drar han i munnen fast jag bara håller kvar och han svänger ;) 

Jag skrittade av han en bit i skogen, Amanda gick med då med <3 och jag var bara tvungen ett fota solnedgången ;)

      

Nu ska jag väl hoppas på att f¨å någon sömn bara :( 


                                                                    //Emilia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards