juneochrebo

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Emilia Krantz - 12 april 2012 21:13

Hej idag så väckte mig granne mig kl.7 jag somnade om och vart väckt av Carro lite innan tolv ^^ Haha, sen cyklade jag och min granne Ann ut till stallet. Vi hjälpte till vid insläppet. Och Eros var visst sugen på att ha bett i bunen för han hade dragit ner grimman och fott den i munnen haha xD Jag borstade och mockade hos ALLA min skötisar och Rebo åh Henke såklart ;) 


Sköthäst nr.1 Nobody, kallas för Nobbe. Jag vart skötare på honom när jag var 8år? OCh jag har inte slutat en enda gång sedan dess. Jag har ridit han väldigt mycket förr. Han är en liten storhäst. Det är även honom jag ska tävla på i helgen ;) 

 

Sköthäst nr.2 Natasja eller Nattis som jag kan kalla henne, Hon är ganska tjurig av sig men väldigt snäll igentligen. Hon trivs inte på ridskolan. Jag har tävlat henne mycket innan.   

 

Och min "nyaste" Sköthäst June som har tagit hela mitt hjärna coh själ <3 

         


Ok,  tbx till nuet. Efter borstningen så ville Ina att jag skulle rida ut med småbarnen och hålla koll på dom sisst. Så då fick jag såklart rida Reboo <3 det gick bra, han var stark, snabb, pigg och busig men det gick väl bra. Förrutom att Russin sparkade Mira som sparkade mig. :/ Men aja. Sedan så bockade Stormen av Amandas lillasysster Hanna. Och sedan var vi hemma. ;) 


sedan fodrade jag och red lektion på världens underbaraste ponny. Rebo. Han trampade så fint och gick som en prins under mig. Vi galopperade jätte mycket och det pallade han inte så bra och så blev det stopp. Men annars var han syyper fin och han vart bölt över nästan HELA han! :D


                                                                          //Emilia :D   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards