juneochrebo

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Månadshoppningen dåhh ;)

Av Emilia Krantz - 19 februari 2012 20:30

Ja, kom ut någon gång kring 9 och bytte schabrak o.s.v sen ver det banbygge och hästhämtning. June skötte sig när man breddade grinden, hon är lite bortskämmd och feg. Hon kunde ju gått igenom men jag orkade inte bråka. Haha, så swööt hon e :') Thea skulle hålla Rebo och leda han... det gick åt helvete och både hon och Miranda hängde sig i grimman och tillsisst var jag framme. Han försökte att dra men då stoppade jag kedjan i munn. Jasg gick bara några steg med den och höll i grimman, för jag vill inte att han ska få ont. Men jag vill inte att han ska slå ihjäl sig om han rymmer :/ Tillsist hämtade vi en ponny som INTE krånglade och det var Tivoli. Emelie har ju svårt att gå nu så jag hämtade henne åt Emelie. 


Jag hjälpte Malin med stormen inne på banan och frammridningen, sen var det dags för mig själv att värma upp. Hon avr underbar och pigg på frammridningen. Hoppade allt och lyssnade på mina hjälper. Hon stack visserligen och studsade lite men det är bara woligt sålänge det inte går över styr. Men när jag kom in på banan som så många andra gånger innan så vägrade hon på ettan, sadeln gled framm men vi kom över på andra försöket. Hon vägrade på 2:an och sadeln låg på manken så det var absolut förståligt att hon vägrade igen. Vid det laggen låg sadeln halvvägs på halsen :/ JÄVLA SADEL! 

Jag pratade med Karin Arrén (stav) efter och vi ska prova svanskappa på onsdag. Vi börjar med att longera och om det går bra får jag prova att rida. Hon kanske inte kan ha det, vi får se. :) 


Efter det var det dags att hoppa upp på Rebo. Han var ganska seg men piggnade till efter några språng. Ha hoppade fint och vi fick en felfri runda men väääärldens snyggaste sissta hopp. Typ en hästlängd för tidigt språng, hahahahahahaa :') söööta pånni <33 Jag tränade lite frihetsdressyr med han efter ungefär 2timmars vila. Han var lydig och snäll... tills han attackerade Bam bam, FY på dig Rebo! Men annars var han duktig, frihetsdressyr är något vi ska ha med oss nu! 


Blev inga större bilder :/ 

 

haha, västen under flisen ser ju helvrickad ut x'D

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Krantz - 16 april 2012 21:37

Idag har det inte hänt så mycket. Första skkolna'n efter lovet och vi hade lite allt möjligt. Jag åkte ju som vanligt ut till stallet och red Rebo. :) Han var pigg och gla, jag och Amanda red ut en sväng på Rebban och Chestan ;)    För er jag kän...

Av Emilia Krantz - 15 april 2012 20:58

hej, jag typ försov mig och stressade ihjäl mig imorse. Sedan kom vi ut och mamma hade ringt familjen Pettersson och sagt att Nobbe skulle stå inne så han inte dödade mig påväg från hagen.. hehe. Jag satt uppe i seketariatet fösrst och fick follk att...

Av Emilia Krantz - 14 april 2012 23:39

Eh nej inte riktigt.. jag började dagen med ett sms från Carro. (hon väckte mig -igen-) xD Och sedan så åt jag lite frukost och laddade inför stallet. KOm ut någon minut över tolv. Sedan gick Carro och jag ner till hagen för att hämta en pigg och cha...

Av Emilia Krantz - 14 april 2012 00:33


1. Jag är kääär!! :D <3 2. Jag har fott konstiga prickar på mitt ben :( 3. Jag har dålig smak på kläder, hehe ^^ 4. Jag försöker alltid ha "min stil" hur ful och dålig den än är. 5. Jag känner mig hatad. 6. Jag har älskat att se filmer s...

Av Emilia Krantz - 13 april 2012 20:45

Haha, Ida påminnde mig om att det var fredan den trettionde.. MIN TURDAG! Jag har ju 13 som turtal! och jag hade tur! *Jag hittade mitt dressyrspö. *Junes svullnad har gått ner. *Jag hoppade med Rebo. *Han hade inte träningsverk. *Vi hoppad...

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards