juneochrebo

Alla inlägg under februari 2012

Av Emilia Krantz - 12 februari 2012 00:48

ok, efter en lång dag så ska jag sova... eller i alla fall försöka, imorron blire LC:1 på Rebo <33 och LB:1 på June <33 wish me luck! ;D


you is the good in this fucking life, I love u June! <33 :*

   

läs texten :* June 

 

god natt ;) 


                                                            //Emilia :D   

Av Emilia Krantz - 11 februari 2012 23:43

Tänkt på.. ja allt. Och jag har kommit fram till en slutsats, men detta är MIN slutsats och din ser helt anorlunda ut, kanske liknade eller helt random, men det kommer alltid att vara olika trots likheter.. och olikheter, nu tappa även jag bort mig i allt svammel. Det jag ville säga var:


Det finns många som jag, som står i skuggan bakom andra. Avundas att alla är smala och vackra och att dom vågar avar sig själva. Att alltid veta att andra är bättre än än själv, det får än att bli nedtrykt utan att knappt veta det själv. Men efter ett tag fattar man... och sen kommer vi till det där med killar. Eller ja, all skit. Jag önskar att jag aldrig fötts, och så e det. Jag vill inte att andra ska bli beroende av mig och dras med i mina problem, då vill jag bara vara ensam... men det finns vissa som tar fram en och får en att känna sig bra till mods, och den personen är en riktig vän. Alla har en, man måste inte ha massor. Välj med omsorg och strunta i lögnare och svikare, men överdriv inte. Alla gör misstag!


Detta är visserligen ett häst foto... men texten betyder så mycket på samma gång bara du läser mellan raderna...

   

samma sak här... hitta din känsla... mellan rader av ord

 

att läsa med känsla är en viktig sak, så läs med flyt men kolla ej på orden, det gäller att läsa utan text...

 


och med dom orden så ska jag avsluta detta inlägg men jag tänke inte sova än ;) 


                                                                        // Emilia ;)   

Av Emilia Krantz - 11 februari 2012 19:32

Jao, min dag har varit som dom flesta. Jag kom ut till stallet vid halv 12 kanske och fick rida Herman i Linneas ridgrup för att dom typ var på hundutställning eller något sån't. ;) Han var en drömm att rida och gick jätte fint i form med bakbenen under sig, och han gick bra skänkelvikning. Han försökte strejka i början när vi gjorde slutor och hoppade upp med frammbenen i luften för att försöka komma undan men det var bara rida vidare och tillslut gick han perfa där med ;) 

Sen så red jag Rebo.. kanske inte gick lika bra men han kändes fin inför imorron. Hoppade lite med han för en gångs skull, och hoppa kan han. Söttwizz <3 

Och snart ska jag se på melodifestivalen och försöka att inte bråka med mamma och pappa. Fast det är upp till dom ;) 


miss you so fucking much !! !! <33333

 


                                                             //Emilia      

Av Emilia Krantz - 10 februari 2012 19:08

Tjoo everybody!! :D


Ja hejsan på er, min dag har varit... som en vanligt dag.


Kom till skolan

Gjorde ett lätt nationellt prov :D 

Hade rast, typ. brottas med killar och det är fusk när det är 3 mot 1!

Ett till nationellt prov som var lite lättare ;) 

Sedan hade vi rast och Lunch ochg det gick att äta idag!! Typ genombrott!

Sisst men inte mins fick vi åka pulka med Gunilla för att vi missade dagens gympa pass. Snacka konstigt att se lärare i pulka O.o 

Sen bakade jag bullar och kollade på TV ;D 

Nu sitter jag vid datorn och försöker att inte oroa mig flör måndag :S (säger inget om det) 


Imorron ska jag ut till stallet och rida. :D hej hej hästarna här kommer jag :D :D :D 


hmm, verkliga hästar eller ... 

...fejkade hästar från howrse ?? :D :D

 och så kan man inte ha den stor :( försöker ladda upp den i ett annat inlägg ;)         

Av Emilia Krantz - 9 februari 2012 22:00

Jao, efter en härlig dag ska jag börja avsluta. Längtar inte så mycket till imorgon, finns inget att göra ju. Någon som vill va? Aja, det får gå ;) Gissa vart jag sov i natt förresten! haha, ni kan aldrig gissa. Jag bäddade på golvet för.. jao, jag kände för det. ;) vet inte om jag ska sova där i natt igen, jag somnade snabbare där :P 


tänker alltid på dig men tårarna är slut, kommer aldrig komma över det dom gjorde mot OSS, men börjar acceptera att du dog... kämpar vidare.. lever för att göra dig stolt.. jag älskar dig som fan även att det är slut <33 :*

 

Kommer aldrig att glömma ... att du faktiskt fanns <33

   

Som en ängel, du försvann, drog mig med, sörjer dig för evigt men börjar acceptera det nu.. för tårarna är slut. <33

 



                                                         //Emilia   

Av Emilia Krantz - 9 februari 2012 20:52

Hej, hej :D 


Dagen har varit toppen, så fort man kommer till skolan möts man av glada skratt och skämt som oftast inte är ett dugg roliga men alla garvar ihjäl sig. Men enda sedan vi fick reda på villka vi skolle hamna med på högstadiet har jag känt mig motstridig. Idag ändrade vi och det blev toppen saknar en VIKTIG person men jag skickar ett sms till h*n om jag inte stå ut ;) Jag hamnade med Maria, Karin och Linn. :D Toppen, jag ger Linn en schans att förbättra sig och så har jag 2 att snacka med och en av dom e min bäztiz :D <3


Har även ridit idag, lektion på June <33. Hon är typ den bästa ponnyn att rida! Haha, innan vi kom in i ridhuset kunde hon inte slita blicken från en häst i hagen, hon drog som en galning. Och så är hon brunstig och det gjorde inte det hela bättre, tur för mig att jag fick in henne i ridhuset ;) Men passet var underbart, hon trampade under sig och gick fin, fint i form. Hon flöt fram, hn var visserligen taggad och väldigt stark sammtidigt som hon jobbade. Och försökte studsa upp när jag höll inn henne i haloppen men inget mer. Min swöta pånni ;* <33 


Denna bild togs för ganska länge sedan ;* love you june <3

 


Av Emilia Krantz - 8 februari 2012 21:15

Åhh, hatar allt just nu. Inte nog med skolan, inte nog med att, att, att ja vafan ALLT! :'( Finns inte mer, orkar inte. Skriver en sak, menar en annan. Men ingen lyssnar på ett uppriktigt förlåt, när jag behöver som mest stöd sviks jag. Jag vet att jag kan skriva/säga fel saker men vem gör det inte när man är arg, och inte bara de. Vem skriver inte fel när händerna skakar och tårarna gör allt suddigt? Vem i helveta tänker klart då, i sådana stunder får man reda på villka som verkligen är ens sanna vänner, att ge någon ens fulla förtroende, att be om hjälp och stöttning när man mår skit! :'( Klarar snart inte detta, vrf ska allt drabba mig? Kan inte mitt liv bara va som innan jag betättade. Vrf lät jag mig övertalas, vrf lät jag dom ta över och bestämma över mitt liv. Ett liv som vat menat för någon annan, ett liv som inte är mitt, och som jag inte vill behålla. Varför finns det kvar, varför kan det inte ta slut här. Jag vill ju inte fortsätta på samma eviga bana, orkar inte med det, ta mig härifrån, vill inte vara kvar. Om jag föll från en klippa skulle ingen ta emot mig eller stoppa mig... ingen som jag tillåter att göra det (inga vuxna tillåts) 


förlåt, var tvungen att skriva av mig :'( 

                                                                                  //Emilia :'(   

Av Emilia Krantz - 8 februari 2012 21:06

När jag kom ut till stallet och upp på Rebos breda rygg kändes allt bättre, en hän rensar verkligen hjärnan. Jag red lite lugnt, han var pigg så han fick springa av sig lite. Jag hade det 2-delade svarta bettet, jag gillar inte pessoat. Haha, jag kan inte sluta le när han viftar på huvudet på sitt lilla "Rebo-vis" söta sötponni :'D <33 Haha, han försöke börja busa lite men tröttade snabbt ut sig i snön. Imorron blire June <33 dressyr för Ina :D 



Rebo innan passet <33 :*

     

skuggan...

 



Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards