juneochrebo

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Emilia Krantz - 7 mars 2012 20:18

Idag her det väl bara varit vanligt. Jeppe visade pp en video på min mobil och då kräver jag också att få se. Låten är helvrickad och egentligen kränkande. Men det är bara ett skämt så det är ok. Det är väl ingen fin fångare men jag kan nt få det ur huvudet!! Och den är lite... weird ^^ 


Aja, jag krävde av min lärare att få byta grupp på E-valet och det fick jag för läraren jag skulle haft annars stod visst inte ut med att jag vägrade att göra det jag skulle ^^ Så jag fick ha ungefär tre snack med lärarna idag... hehe! Men ett tips till er som nt är så bra på att ljuga... fast tror det. 


1. Kolla personen som pratar med dig i ögonen.

2. Lura dig själv att du ångrar dig eller att du är oskylldig. 


Det är ganska enkelt. Egentligen borde det vara svårare för tjejer efter som att vi har ett så tydligt kroppsspråk... men vad jag sett så stirrar killarna ner i marken och då tror ingen på dom. Så följ mitt tips och fråga gärna om fler om du har lust ;) 


Men i varje fall fick jag byta till något i syslöjden där syr jag ett schabrak till mig och Rebo :D 


                                                                    Stallet!


Idag fick jag rida June för att hon skulle gå med någon innan hon kom in på "lektions livet" igen... jag borde tagit på mig en säkerhetsväst för hon hade lite söötwwis damp ;) <3 

När jag och Philippa skrittade dom så knäppte det lite i vägen. June skenade lite men jag fick snabt stopp fast att hon bockade :'D <33 Sen så gick hon lite orent i början men efter att mjukat upp henne och låtit henne sträcka ut i galoppen så blev det bara bättre :) Hon vart lite svullen efteråt men jag tror faktiskt det var en sådan svullnad som går ner när man rör på dom, för hon hade inte ont i benet :) 



Red ju Rebo också, gjorde lite övningar som vi gjort med Jane. det gick inte liika bara utan henne men jag tror att jag börjar få klämm på edt lite bättre nu. Han var pigg och efter ett tag gjorde han som jag sa och gick hyffsat. Men det är en stor förälndring sen senaste gången jag red han självständigt och ordentligt ;)


                                                                     //Emilia      



  

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards