juneochrebo

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Emilia Krantz - 12 mars 2012 22:54

hästen är en ängel,

den flyger,

även utan sina vingar,

den är hopp,

men dan kan även sväva över markytan,

den är fredlig,

men livsfarlig för den som inte visar respekt,

den är vacker,

men visar bara det för dom som vill se det,

där är ingen superhjälte för alla, 

men hjälper många i nöd,

den har hjälpt oss egenom krig och svält,

den har stått vid vår sida i alla väder,

den har aldrig svikit,

så vem säger att hunden är människans bästa vän? 


     


                                                           //Emilia     

Av Emilia Krantz - 12 mars 2012 20:58

KOMMENTERA!! :D 

 
Av Emilia Krantz - 12 mars 2012 19:59

Jag typ dog i morse när vi skulle ha lekar med fadderbarnen på "kompis veckan" och jag vart typ atackerad. Fast det var ju kul att se när dom fällde sig själva på mejj ^^ Men aja, lekarna var lika tråkiga som alltid och jag vart asglad när det var slut! Och ÄNTLIGEN så kan man börja spela fotboll på rasterna. Haha, jag måste träna lite igen innan jag kan spela på fullt allvar. ;) 


Vi hade innebandy på gumpan... hmm kom i grupp med Jeppe och Axel. (och Amel men han stod mål åt andra och oss) Det var.. rörigt men det gick väl. Sen skulle vi spela "vanligt"... det gick åt HELVETE när ALLA sprang på bollen och jag var någon centimeter på att få en klubba i huvvet -_- 


Ut till stallet dåh ;) 

 

Red Rebo idag, han var piggare än vanligt och det är ju syyyyyper! Jag red lite skänkelvikning och galopperade lite i den stora paddocken, sen så stack vi ut i skogen. Vi hoppade en stock och en snöhög. Han var pigg och lyssnade bra på mejj... förutom i bland när jag försökte att svänga... hehe ^^ 

Och jag är glad att man kan rida den där konstiga vägen bakom lilla nu. Det är fortfarnade skalpigt igenväxt men lår hästen gå, blucka och ducka så går det bra ;) 


Sen så var det inte så mycket mer än så, June har svanskappa och stördes inte av att sadeln åkte idag när Nathalie skulle hoppa henne så jag ser fram emot hoppträningen på fredag. :D 


JAg hjälpte Amanda med Chester, hon skulle ju hoppa han och då fick jag vara "ridlärare". Enligt mig gick det toppen, han var pigg men det redde Amand ut bra! Hon hoppade kanske 70cm?? Men för att vara första gången på Chester så var hon JÄTTE DUKTIGT!! BÄSTA AMANDA!! <3 




Imorron är det studie-dag! SSOOVVAA!! :D 

                                                                             //Emilia  

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards