juneochrebo

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Emilia Krantz - 11 mars 2012 21:25

idag hade jag joren i c-Stallet och fick ta morgonen i D-stallet åt Amanda som skulle ta den åt Ida? Men i alla fall, jag gick upp skaapligt tidigt och fodrade båda stallen. Både kraft och hösilage. Sen när dom ätit upp så släppte vi ut dom. Vi mockade i C-stallet och sen så åkte mina föräldrar och Idas mamma hem. Vi fodrade "middags maten" så att vi slapp det sen. ;) Och så var det dags för banbygge. Och och Elena typ pratade bort den mesta av tiden medans vi säntade på att få tbx papprena som alla skulle skriva på. Sen så hjälpte jag till med det sissta och satt mig i sketariatet. Efter det så skulle jag hämta Nobody (Nobbe)


 

 Att ta in Nobbe var inte det lättaste, ja fick ut han ur hagen men inte längre innan han resta sig upp. Han e faktiskt riktigt snygg där han står på baknenen och sliter i grimmskaftet. :) Men i alla fall så fortsatte vi och han precis utanför tunneln innan han ställer sig riktigt HÖGT och vänder om. Jag blir tvungen att släppa. Men då kommer äntligen Ida och Miranda med ett extra grimmskaft och en hink med kraft. När han ställde sig så hängde Ida och jag i grimmskaften och Miranda lockade med kraften och tillslut fick vi in honom. 


Han var nästan ännu värre att rida... han gick bra ända tills jag skulle hoppa oxern. Han tvärvägrade precis när jag svängde upp från väggen och kastade sig in i Alice en gång. Han stegrade och gjorde westen spinnar, jag åkte på någon bockning och en hel del kickar. Men tillslut gav han sig. Han stälde sig på stallplanen skappligt några gånger tills jag tog av mig sporrarna. Då skulle jag in så han fick inte schansen att göra något mer. Han hopade första gången på 8 fel och sen hopade jag om och kom runt. Han hoppade stilla stående över hindrena så man kan ju inte säga att han var någon bra att ha på stilhoppning precis ;) 


Jag har fott berömm för många och Emelies mamma tyckte att jag var modig ;D 

Sen var det insläpp och så skulle jag rida Rebo. Han var pigg för att var Rebo. Sådär glad och lite busigt humör :D Sööt han va! Han hopade bra på frammridningen och PERFA inne på banan. Felfri och en ny rossett :D :D 


     


Sen efter det så skulle jag och Karin prova svans kappa på June. Jag började med att longera henne och hon gjorde inget i någon av gångarterna! Sen så sat jag upp och red henne i skritt och Trav tsm med Ida. Efter det så skulle hon rida ut... till en början så skulle vi SKRITTA hela vägen. Men det blev både trav ocg galopp när Rebo och Tim var på bra och piggt humör. Vi lyckades hitta en stock och en snöhög att hoppa över. ;) Vi ska rida ut längre och lite mer serriöst imorron ;D


Tror ni att jag hoppade detta med henne ?? ;D

                                                                  

                                                                 //Emilia ;D    

    

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards