juneochrebo

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Emilia Krantz - 21 mars 2012 20:52

Haha, saknar farmor men jag hade ju inte direkt jätte kul där och jag är typ död av mat! Men hon är snällast i hela släkten, jag har liksom alltid tyckt att hon varit bättre än alla andra i min släkt. :) Men aja, sådana dagar ska man inte ha allt för ofta. Även fast hon inte kan bära saker så är hennes kylskåp fullt med ALLT och jag menar serriöst allt! Men ajo. Plättar till mat såklart! :D 


Och så cyklade jag en sväng när jag fick sms av Elena :D jag ska vara hästvakt (Zarossa) torsdag till söndag så om någon vill rida tsm med mig så äre bara att fråga! :D 

haha, Zarossa. 

   

man jao, så jag ska pyssla med henne stallskötseln kring hästen. Det vanliga altså. Och så rida! :D 


Men nu ska vi inte prata mer om det. Idag väckte farmor mig med chokolad (En sorts "ät-schokolad" fast i kopp och "sörjig) och kex! :'D Sen så kollade jag på TV och åt gröt. Jättegod som hon kokar själv på nå't sätt ^^ Haha, sen cyklade jag till skolan från henne. Jao, det var en vanlig dag i skolan men på hemmvägen fick jag punka så jag fick vänta 2,5 timmar på att pappa skulle komma hem :( Men aja´, TV gjorde det lite lättare.


Men sen när jag väl skulle åka till stallet gick dragkedjan sönder. :( pappa ska väl lämna in dom på lagning hoppas jag för dom behövs! Och så behöver jag short-chaps i fall de går sönder igen så har jag det som nödlösning...

Men jag sadlade och skulle försöka rida det hårda dressyr-passet som jag hade planerat. Det gick väl bra men tillsisst tröttnade jag på att lotsas att det skulle gå bättre för det gjorde det inte när jag typ fastnade i dressyrsadeln med skon! :(


För er som vill veta så äre denna dressyrsadel jag pratar om! :D (denna bild togs innan första snön föll, rider han inte på pessoa längre!)

   

Men jao, det blev en härlig avskrittningstur ut på fältet, upp vid "Gula huset" och tillbaka "vanliga vägen" ;) 

Haha, imorron blire nog dressyr med Zarossa och hoppning med June på lektionen! Tagga!! :D 

Juuuune :D <33

   

Bild 1: Sensommaren typ ^^ 

Bild 2: Nu innan första snön kom ;)


Ps: Glömm inte att skicka in svar till gåtan: Vad gör man med en strumpa med hål i?

                                                                  

                                                                        //Emilia :D 

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards