juneochrebo

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

SVAR PÅ FRÅGESTUND!

Av Emilia Krantz - 17 mars 2012 00:22
Maja Helmersson
Om du fick välja en häst av ridskolehästarna vilken skulle det då vara?
Är du kär just nu?
hur gick det till när du blev fodervärd på rebo
// Maja :D

Svar:

Jag skulle välja June eller Rebo, det bror på. Båda är fantastiska! June skulle må 
bra av att komma iväg med tanke på ålder och annat. Men om man tränar upp
Rebo skulle ju han räcka till mer i längden :) 

Ja, jag är väl typ kär just nu... hehe

Jag pratade med Ina och Wille.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Alexandra

Hur vill du att din drömhäst ska vara? :D


Svar:

Jag vill att den ska vara pigg och busig, men en utmaning som går att klara av. 
Den ska vara snabb och ståtlig. En vinnare som tar alla höjder men kräver en del av sin 
ryttare och vänjer sig vid EN person.  När den har vant sig så kan den inte släppa, så då 
kan ingen annan ta och rida den om inte jag vill det ;)  Och så ska det gå att rida båda
 western, hoppning, dressyr och terreng på den. Den ska ha fångats in vild och fötts helt vild.
 Den ska vara tränad på western-sett från gtunden ... ähh nu så ska jag inte drömma förmycket ;) 
------------------------------------------------------------------------------------------------

Iddaaaaaa :DDDDD

1. Drömhäst?
2. Favvomat?
3. Högsta du hoppat UTAN häst?
4. Högsta du har hoppat med häst?
5. Det lägsta du har hoppat?
6. Drömkille?
7. Dröm inom ridningen?
8. Hur beskriver du June?
9. Hur beskriver du Rebo?
10. vad tycker du om mig?
11. Bästa vän?
12. det bästa med skolan?
13. det sämsta med skolan?

14. favorit frisyr?
15. favvofärg? :P
16. favvofilm?
17. hur länge har du ridit?
18. äpple eller päron?
19. fläskpannkaka eller vanlig pannkaka?
20. Turkiet eller Thailand ?
21. tävling eller träning?
22. ridhus eller paddock?
23. skogen eller fältet?
24. stegrig ponny eller bockande ponny?
25. smutsig eller blöt? (ponny)
26. Tim eller Russin? ;ppp
27. Vilken privathäst skulle du helst vilja rida?

lite this or that
28. Häst/Ponny
29. Sadel/barbacka
30. Hoppning/dressyr
31. June/Rebo
32. Ost/skinka


Svar:
1. Samma svar som till Alexandra (se ovan)
2. Taco-tårta! ymm ymm !
3. Vet nt?? Höjdhopp: något på 130 troja ^^ "icke" höjdhopp.. 105cm eller något ^^
4. 110 eller 115 troja ^^
5. ojdå... kanske 0,0 cm ??
6. Haha, det tjejer brukar vilja ha ^^
7. att nå minst VM .... eller OS ... men det är bara drömmar ....
8. Kort sammanfattning: Finaste i världen enligt mig, hon är lite svårhoppadoch behöver 
balanseras upp ordentligt. Men hon är ätt så gammal och förstörd av ridskolan, innan var
 hon en fantatisk häst! 
9. En flygande, söt, snäll, gosig, och underbar pansavagn :')
10. haha, rolig, söt, snäll, bra och dåligt damig. En bra kusin, ingen är perfekt <3
11. Det tar jag med dom :)
12. Rasterna och gympan... utom lärarna
13. CP-lärare, livsfarlig rektor, en skolsysster som hugger dig med sprutor om du öppnar
hennes dörr och en vampyr som kurator.... eller ja, du fattar ;)

14. Min vanliga, hästsvans ^^
15. Lila troja ^^ fast bryr mig inte sådär jätte mycket ;)
16. jadu... alla skräckfilmer som är LÄSKIGA! :D
17. Vet inte, ett år mindre än dig :P
18. Päron från MITT träd eller äpplen från affären.. haha jag älskar all frukt :P
19. haha... vanliga!! Dom kan jag äta upp i ett nafs ymm ymm
20. åka till eller?? I så fall... Thailand. Jag är ingen turk :P
21. Träna på att tävla på tävling ;)
22. Sommar eller vinter :P
23. Beror på ponny ;) och sesång ;) Och humör ;) och vad jag gjort dom senaste gångerna ;)
24. kan jag få en med båda?? :D haha, ok bockig ponny... det kan ju vara en sådan som stegrar över.. 
men en stegrig är väl annars helt ok för mig :P 
25. smutsig (om man kan borsta bort smutsen) .. en blöt ponny ser ovårdad ut....
26. haha, T..R vet i fan asså ^^
27. hmm, Poppsen, Chester eller Kotten (av dom jag inte redan ridit)

28. ponny :D
29. I villken ridstil? :P
30. HOPPNING IN MY <3 :D
31. (OBS! Denna fråga kunde ej besvaras)
32. Ost... på knäcke ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja det var nog allt... hare gött ;)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia Krantz - 16 april 2012 21:37

Idag har det inte hänt så mycket. Första skkolna'n efter lovet och vi hade lite allt möjligt. Jag åkte ju som vanligt ut till stallet och red Rebo. :) Han var pigg och gla, jag och Amanda red ut en sväng på Rebban och Chestan ;)    För er jag kän...

Av Emilia Krantz - 15 april 2012 20:58

hej, jag typ försov mig och stressade ihjäl mig imorse. Sedan kom vi ut och mamma hade ringt familjen Pettersson och sagt att Nobbe skulle stå inne så han inte dödade mig påväg från hagen.. hehe. Jag satt uppe i seketariatet fösrst och fick follk att...

Av Emilia Krantz - 14 april 2012 23:39

Eh nej inte riktigt.. jag började dagen med ett sms från Carro. (hon väckte mig -igen-) xD Och sedan så åt jag lite frukost och laddade inför stallet. KOm ut någon minut över tolv. Sedan gick Carro och jag ner till hagen för att hämta en pigg och cha...

Av Emilia Krantz - 14 april 2012 00:33


1. Jag är kääär!! :D <3 2. Jag har fott konstiga prickar på mitt ben :( 3. Jag har dålig smak på kläder, hehe ^^ 4. Jag försöker alltid ha "min stil" hur ful och dålig den än är. 5. Jag känner mig hatad. 6. Jag har älskat att se filmer s...

Av Emilia Krantz - 13 april 2012 20:45

Haha, Ida påminnde mig om att det var fredan den trettionde.. MIN TURDAG! Jag har ju 13 som turtal! och jag hade tur! *Jag hittade mitt dressyrspö. *Junes svullnad har gått ner. *Jag hoppade med Rebo. *Han hade inte träningsverk. *Vi hoppad...

Presentation


Hej!
Jag är en tjej på 13 år som lever för hästarna och ridningen. jag har tre sköthästar och en foderponny. Bloggen handlar om mej och mitt liv, samt dom underbara ponnyer som liver ger mig möjligheten att träffa.
(profil foto: Elena Lundgren)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards